Aktualizacja z postaciami koni jest już oficjalnie dostępna! Istnieje możliwość pobrania za pomocą nowego launchera. Prace nad aktualizacją trwały aż trzy miesiące i 18 dni, ale do rezultatów można zaliczyć wiele zmian, między innymi różne dodatki i udoskonalenia. Jeśli masz ochotę - zapraszam do pobrania najnowszego launchera i listy zmian!
Launcher
(Windows / Linux / Mac)
System Paczek Zasobów:
Usunięto systemy paczek i tekstur, a zastąpiono je bardziej rozbudowanym systemem tak zwanych "Paczek Zasobów".
Z ich pomocą można modyfikować:
Tekstury,
Czcionki,
Dźwięki,
Języki,
Napisy końcowe.
System atrybutów:
Specyficzne przedmioty posiadają atrybuty definiujące ich parametry:
Atrybuty można zwiększać, zmniejszać, a nawet mnożyć definiując wartości parametrów przedmiotów.
Przedmioty używają teraz atrybutów do definiowania parametrów, zamiast mieć je zapisane twardo w kodzie (przykładowo ilość obrażeń miecza).
Za pomocą atrybutów można modyfikować właściwości stworzeń:
Prosty sposób na modyfikowanie prędkość, ilość obrażeń czy życia stworzeń.
Dzięki atrybutom można modyfikować właściwości stworzeń, jest to prosty sposób na modyfikację prędkości, ilości obrażeń czy życia stworzeń.
Zaktualizowano również wymaganą wersję Java oraz OpenGL:
Niestety użytkownicy z Java 5, nie mogą już grać w Minecraft.
Zaktualizowano także launcher gry, oraz biblioteki LWJGL dla lepszej pracy Minecraft.
Istnieje możliwość wyboru wersji gry, wbudowano również samoistną aktualizację, oraz dodano bezpieczniejszy system logowania.
Rozgrywka:
Dodano nowe efekty, np. Health Boost, oraz gracz otrzymuje dwa dodatkowe serca na czas trwania efektu, niestety serca te nie moga się regenerować.
Dodano nowe komendy:
/Spreadplayers
Pozwala na rozprzestrzenie się graczy lub drużyn od wpisanego punktu na mapie, pozwala to ustalić odległość pomiędzy graczami/drużynami.
Użycie: /spreadplayers <Pozycja X> <Pozycja Z> <Dystans> <Zasięg> <Uwzględnić drużyny [true/false]> <Gracze>
Nowe zasady - /gamerule
naturalRegeneration
Włącza/wyłącza naturalną regenerację życia.
doDaylightCycle
Włącza/wyłącza upływ czasu.
Dodano również usprawnienie dotyczące korzystania z środków transportu:
Dzięki temu podczas ujeżdżania, widzimy życie stworzenia, które wyświetla się w miejscu poziomu głodu. Powstał domyślny klawisz dotyczący zsiadania ze wszystkich pojazdów, i został zmieniony na lewy Shift. Od teraz sterowanie łódką odbywa się za pomocą klawiszy A, D i S zostało usunięte – za to wykorzystuje się mysz.
Usprawniono zaklęcie:
Zaklęcie respiracji, które pozwala lepiej widzieć pod wodą.
Usprawniono ekwipunek:
Etykiety w ekwipunku kreatywnym posiadają kategorię, do której należy przedmiot.
Oraz etykiety z informacją o nałożonych na przedmioty atrybutach.
Wyważono również efekty niektórych mikstur, np. natychmiastowe leczenie zostało osłabione o mniej więcej 33%, a regeneracja została osłabiona o 50%. Od teraz naturalna regeneracja życia kosztuje punkty saturacji (głodu).
Bloki i przedmioty
Dodano fantastyczną zbroję dla konia, istnieje ona w trzech różnych typach: żelazna, złota i diamentowa. Zbroję można znaleźć w losowo generowanych skrzyniach na świecie, oraz dodano jajko pozwalające przyzywać konia. Czasem losowo przyzywa osła zamiast konia. Dodano także
belę słomy,
oraz
smycz.
Przyczepienie tej smyczy do stworzenia pozwala je prowadzić, czy przywiązać do płotu.
Dodano również
dywany które są w różnych 16 kolorach.
Dodano Znacznik:
Są możliwe do znalezienia w losowo generowanych skrzyniach. Istnieje także opcja nazwania znacznika w kowadle i kliknięcie nim za pomocą Prawego Przycisku Myszy na stworzenie.
Dodano utwardzoną glinę obrazek,
którą można barwić na 16 kolorów obrazek .
Zostały dodane tez bloki węgla
obrazek
W najnowszym piecyku można przepalać do 80 przedmiotów (więcej niż 9 węgla – 72 przedmioty). Dodano odmienną grafikę węgla drzewnego i zmieniono teksturę bloku Lapis Lazuli
Obrazek .
W końcu usprawniono siodło.
Jest używane teraz dla świni i koni.
Usprawniono komparator, teraz zwraca sygnał z kociołka i ramki portalu do The End.
Obrazek
Usprawniono złote jabłko, które wymaga teraz złotych sztabek do tworzenia. Za zjedzenie złotego jabłka otrzymuje się teraz efekt regeneracji na poziomie drugim (10 sekund) i efekt absorpcji (1 minuta i 30 sekund).
Usprawniono błyszczący arbuz, od teraz wymaga się ośmiu złotych samorodków do stworzenia.
Usprawniono jajka przyzywające stworzenia, można przyzwać stworzenie, klikając na powierzchnię wody.
Informacje dotyczące koni: Obrazek
Przede wszystkim wymagają oswojenia. Oswojony koń posiada ekwipunek, do którego możemy włożyć siodło oraz zbroję. Trzeba pamiętać, że konie generują i rodzą się z różnymi parametrami prędkości, ilości życia czy wysokości skoku.
Podczas śmierci wyrzucają z siebie skórę oraz nałożone przedmioty, które można zebrać. Jak wszystkie inne stworzenia mogą być rozmnażane za pomocą zboża. Jednak tylko u nich można przyspieszyć ich wzrost za pomocą jabłek, złotych jabłek i zboża.
Dodano osły! obrazek
Tak jak przy koniu, możemy na niego kliknąć i otworzyć ekwipunek.
Dodano muły,
obrazek
które powstają na skutek rozmnażania konia z osłem. Również pozwalają na przenoszenie przedmiotów po nałożeniu skrzyni.
Nie są jednak możliwe do rozmnażania.
Dodania konia szkieleta i nieumarłego konia: [Obrazek]
Nie występują naturalnie w grze.
Usprawniono zombie!
Atakowane zombiaki mają szansę na przyzwanie innych zombie, które znajdują się nieopodal gracza, zwiększono także ich zasięg widzenia.
W końcu dodano dźwięki wieśniaków.
Generator
Usprawniono generowanie pustyń, nie pojawiają się niestety już żadne zbiorniki wodne na terenie pustyni.
Nie pojawiają się już żadne zbiorniki wodne na terenie biomu pustynnego.
Urozmaicono generowanie Nether:
Nether Fortece mają w sobie teraz losowo generowanie skrzynie.
Inne
Dodano nowe teksty wyświetlane w głównym menu, np. „HURNERJSGER?” lub „What’s up Doc?”.
Zaktualizowano również system czatu i umożliwiono tłumaczenie domyślnych informacji wyświetlanych na czacie.